TeamShirts, et merke fra Spreadshirt, starter en ny kampanje og utvider sortimentet for sportsklær.
Mer informasjonWomen power! Spreadshirt gleder seg over stadig flere kvinnelige markedsplassdesignere og butikkeiere med suksess. I 2018 var to av de tre partnerne med størst omsetning kvinner. Andelen kvinner på topp 20-listen er nå syv (i 2013 var det bare tre). Omsetningen for kvinner steg med 157 % i løpet av få år (blant menn var økningen 19 %). Vi gleder oss over denne utviklingen.
Mer informasjonSPOD presenteres! Drop Shipping-tjenesten SPOD (Spreadshirt Print-On-Demand) blir en del av Shopify-servicetilbudet i USA.
Mer informasjonHanne Dinkel blir CCDO (Chief Customer Delivery Officer) på hovedkvarteret i Leipziger. Hun skal styrke Spreadshirts kundefokus.
Mer informasjonVi er økologiske! Spreadshirt utvider kolleksjonen med en «Premium Organic Line». Klærne består av 100 % sertifisert økologisk bomull. Spreadshirt er den første Print OnDemand-plattformen som tilbyr egne økologiske produkter.
Mer informasjonRekordinntjening, vekst i USA og nye partnere har gjort 2017 til et suksessår: Spreadshirt ser tilbake på et år med minst 15 % vekst. Netthandelsbedriften fra Leipzig i Tyskland økte sin globale omsetning til over 950 millioner kroner (100 millioner euro) og oppnådde et rekordresultat på 78 millioner kroner EBITDA (8,2 millioner euro).
Mer i vårt newsroomSpreadshirt utvider produktutvalget: Fra nå er postere og veggbilder tilgjengelig på markedsplassen og i partnerbutikker. Med innføringen av Wall Art får Spreadshirts 80 000 partnere nye muligheter til å selge sine motiver.
Mer i vårt newsroomSpreadshirt utvider hovedkontoret i Leipzig og oppretter 36 nye stillinger. I tillegg bygger netthandelsbedriften ut 734 kvm. ekstra areal i første etasje på hovedkontoret, derav 600 kvm. kontorer. I 2017 ble det skapt 36 nye arbeidsplasser i Leipzig og 60 nye stillinger internasjonalt takket være sunn vekst. I 2018 er det planlagt enda flere nyansettelser, derav 40 ved kontoret i Leipzig.
Netthandelsbedriften Spreadshirt lanserer merket TeamShirts i fire nye land. Nå er spinoff-merket tilgjengelig i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Med lanseringen av merket i Europa styrkes forretningsområdet TeamShirts i Spreadshirt-gruppen. I 2017 registrerte TeamShirts en vekst på 60 % i forhold til året før.
Spreadshirt fortsetter å investere i markedsplassen og innfører designer-showroom og vannmerke. Som del av en omfattende markedsplass-strategi gir dette designerne i Spreadshirts community mer synlighet og bedre salgsmuligheter.
Spreadshirt styrker sin stilling som pioner innen digital direct-trykk, og investert 11 millioner kroner i ny GTX-teknologi fra Brother. Med anskaffelsen av 45 GTX-trykkmaskiner er den nyeste teknologien innen digitalt direktetrykk (DD) tatt i bruk på alle de fem produksjonsstedene i verden. Takket være enda raskere bearbeiding av kundebestillinger og produkter av høy kvalitet vil Spreadshirt dermed styrke sin ledende stilling i det europeiske markedet på lang sikt.
Mer i vårt newsroomSpreadshirt Manufacturing Polska sp.z.o.o. feirer jubileum: I 10 år har Spreadshirt produsert i polske Legnica, og opprettet 300 arbeidsplasser i landet. Over 13 millioner individuelt designede produkter har allerede blitt produsert der og sendt ut til mange forskjellige europeiske land. Totalt 50 % av den europeiske produksjonen skjer dermed i Legnica.
15 år etter oppstarten er Spreadshirt fortsatt innovative, og lanserer et nytt designverktøy for individuell design av klær og tilbehør. Utseendet på nettappen ble endret fra bunnen av. Den satser på tverrformat og er optimalisert for datamaskiner og nettbrett.
Mer i vårt newsroomEt gründerfirma blir voksent Spreadshirt feirer sin 15. årsdag i 2017. Det som ble betegnet som en «urealistisk forretningsmodell» i en gründer-konkurranse helt i begynnelsen, har blitt et internasjonalt netthandelsfirma for trykking av klær og tilbehør for å bygge opp under ethvert budskap. Spreadshirt er ledende på det europeiske markedet og har vokst kontinuerlig siden oppstarten.
Historien om Spreadshirt på bloggenTeamShirts, et spesielt nettsted for gruppebestillinger, lanserer sitt første selvproduserte YouTube-klipp for tyske skjermer med mottoet «ekstase med stil». Her satser Spreadshirt-spinoff-firmaet på hjemmeproduksjon.
Anerkjennelse for optimalisert brukeropplevelse og raskt internasjonalt salg: Under Drapers Digital Awards er Spreadshirts nye partnerområde nominert i kategorien «Best User Experience».
Mer i vårt newsroomSpreadshirt-CEO Philip Rooke lanserer strategien «Fokus USA» for 2017, for å ta opp kampen med de markedslederne der. Andre mål er utbygging av partnerskapsmodellen med områdene butikker og markedsplasser, samt å styrke stillingen i Europa. På denne måten skal Spreadshirt fortsette å vokse.
Mer i vårt newsroomDet nye partnerområdet er en revolusjon i Spreadshirts teknologi. I denne kommandosentralen oppretter partnere nye butikker, og administrerer sine ideer og produkter. Blant de viktigste fornyelsene er automatisk internasjonalt salg: Nye motiver publiseres nå ikke bare på markedsplassen i partnerens hjemland, men de sjekkes også automatisk og tilbys på de andre 14 europeiske markedsplassene.
Mer i vårt newsroomGratis-appen «Spreadshirt Partner» for Android og iPhone utvider servicetilbudet for partnere, og kan brukes til å optimalisere produktutvalg og markedsføring. Appen er tilgjengelig på engelsk, tysk og fransk.
Mer i vårt newsroomSpreadshirt lanserer Pixel Cotton, et internasjonalt lifestyle-tilbud for gamere. Via den interaktive nettsiden finner gamere eksklusive merchandising-artikler som klær, tilbehør og andre fanartikler fra populære spill.
Mer i vårt newsroomSpreadshirt utvider ledelsen og utnevner Hugo Smoter til Chief Commercial Officer (CCO). Den nye stillingen samler kompetansen på internasjonale e-handelsplattformer, akselerer innovasjons- og beslutningsprosessene, og legger dermed til rette for videre vekst.
Mer i vårt newsroomTeamShirts, Spreadshirts merke for gruppebestillinger, er nominert til to anerkjente priser. Online Retail Awards 2016 har nominert selskapet i kategorien «Mobile site of the year». Dessuten er print-on-demand-spesialisten nominert i to kategorier i Retail Week Tech & Ecomm Awards 2016: «Innovation of the Year» og «The OpenMarket M-Commerce Retailer of the Year».
Spreadshirt innfører en ny provisjonsmodell for butikkeiere. Den nye modellen omfatter tre sentrale elementer: Affiliate-provisjon på 20 %, suksessbonus på opptil 40 % og en forandret utbetalingsmodus. Resultatet er at de fleste partnere vil tjene mer. Dessuten blir administrasjonen enklere.
Mer i vårt newsroomNakne fakta hos TeamShirts lanserer en mobil konfigurator i Tyskland, Frankrike og Storbritannia. Spreadshirts merke for gruppebestillinger fortsetter å utvide sin service. Grupper – for eksempel idrettslag eller skoleklasser – kan nå designe og bestille produktene sine enkelt og greit på smarttelefonen.
Spreadshirt vinner gull på den anerkjente German Stevie Awards 2016! I kategorien «Årets HR-team» vant e-handelsplattformens personalavdeling, som består av ti personer, førsteprisen for sin integrerte tilnærming til strategisk «Employer Branding» – fra rekruttering og medarbeiderlojalitet til god bedriftskultur og kommunikasjon.
Med åpningen av det tredje europeiske produksjonsanlegget i Krupka (Tsjekkia) reagerer Spreadshirt på den økende mengden bestillinger og skaper kapasitet for fortsatt vekst i 2016.
Spreadshirt optimaliserer social sharing-funksjonen på den mobile markedsplassen og i den mobile butikkversjonen. Folk som bruker mobile enheter kan fra nå av dele sine egendesignede produkter via sosiale nettverk og per e-post på en enkel måte.
Merket TeamShirts erobrer nye land. Etter den vellykkede lanseringen i Tyskland i 2014, starter tjenesten for gruppebestillinger i Storbritannia (www.teamshirts.co.uk) og i Frankrike (www.teamshirts.fr).
Med åpningen av en ny butikk på den US-amerikanske plattformen til den japanske markedsplassen Rakuten, fortsetter Spreadshirt å ekspandere på eksterne markedsplasser.
Til reklamefilmenSpreadshirt åpner en egen butikk på tyske eBay. E-commerce-firmaet øker dermed antallet eksterne markedsplasser til totalt seks. I tillegg til eBay i Tyskland, er nettplattformen på plass med produkter hos Amazon i USA, Tyskland, Frankrike og Storbritannia, samt på eBay i USA.
Et nytt trinn for mobil-optimalisering av alle tjenester: Spreadshirt lanserer et helt nytt og responsivt system: Spreadshop. Viktige forbedringer er intuitiv og brukervennlig layout, rask lading og muligheten for enkel integrering av nye funksjoner. I «open beta»-fasen ble Spreadshirt-selgere oppfordret til å bidra med aktiv feedback i utviklingsprosessen.
Hver år feirer T-skjortefans over hele verden den internasjonale T-skjortedagen den 21. juni. Spreadshirt starter en stor design-konkurranse og oppfordrer alle Instagram-brukere til å dele sine kuleste, morsomste og mest provoserende T-skjorter med hashtaggen #spreadstyle.
«Spread it with Spreadshirt»: Spreadshirt starter sommersesongen 2015 med nytt slagord og en Europa-omspennende TV-kampanje. Budskapet i de to 20 sekunder lange reklamefilmene er: Enhver kan spre og dele sine ideer, følelser og meninger.
Til reklamefilmenInternet World Business tildeler Spreadshirt 2. plassen i IWB Shop Awards 2015. Det var optimaliseringene for mobilplattformen fra 2014 som ble premiert i kategorien «Best Mobile Shop»: Den mobile markedsplassen og Single Page-checkout-løsningen.
I mars ble Spreadshirt offisiell lisenspartner for det populære tyske TV-showet «CIRCUS HALLIGALLI».
Spreadshirt innhenter kreative rådgivningstjenester og setter sin lit til det Berlin-baserte byrået Jung von Matt/Spree. Hovedoppgaven til Jung von Matt er å gjøre merket Spreadshirt enda tydeligere.
Gullmedalje til Spreadshirt: Konsulentfirmaet ServiceValue undersøkte 300 nettbutikker i samarbeid med avisen DIE WELT, og roste Spreadshirts kundeorientering.
Spreadshirt opplever den sterkeste julehandelen siden bedriften ble grunnlagt. Global rekorddag: 15. desember med 19.200 bestillinger.
Flere tallI 2014 registrerte Spreadshirt en fordobling av treff via mobile enheter i forhold til året før. Med lanseringen av en mobil markedsplass og en ny checkout har bedriften nå optimalisert viktige elementer for mobil bruk på plattformen med henblikk på nye behov hos kundene. Mer informasjon.
Med lanseringen av merket TeamShirts (www.teamshirts.de) fortsetter Spreadshirt sin diversifiseringsstrategi på det tyske markedet. Det nye tilbudet er spesielt rettet mot det voksende antallet gruppebestillinger som kommer fra f.eks. sportslag, utdrikkingslag og firmaløp.
Spreadshirt er bransjevinner i kategorien «personaliserte klær og tilbehør – online» i årets Ranking Service Champions i Tyskland. Dessuten ble netthandelsplattformen tildelt sølvmedaljen for alle bransjer i Tysklands største serviceranking. 1500 bedrifter fra 189 bransjer ble grundig gjennomgått med henblikk på servicekvalitet.
For første gang publiserer Spreadshirt en B2B TV-reklame rettet mot eksisterende og nye selgere. I tillegg til markedsføringsansvarlige og merkeinnhavere, retter den seg mot band og foreninger med interesse for merchandising.
Fra Leipzig til Rio de Janeiro: Spreadshirt overtar den brasilianske netthandelsbedriften Vitrinepix og etablerer seg dermed på det sør-amerikanske kontinentet. Plattformen fortsetter ekspansjonskursen og internasjonaliseringen.
Spreadshirt er en av sponsorene for den internasjonale fotokonkurransen #tshirttheworld, som viser T-skjorter over hele verden i uvanlige situasjoner. En jury kårer og premierer de beste 400 bidragene.
Byen Leipzigs feirer tusenårsjubileum. Foreningen Leipzig 2015 e.V. har derfor med støtte fra Spreadshirt åpnet en butikk der byens innbyggere og gjester kan personalisere og bestille suvenirer. Borgermester Torsten Bonew, som også er leder i foreningen, har et favorittmotiv med teksten «Det er fullt mulig å leve utenfor Leipzig, men ikke særlig meningsfullt».
Mai måned er som vanlig full av aktiviteter: I tillegg til inhouse-arrangementene K5 Open House og Open IT, har Spreadshirt for første gang vært på T-skjortefestivalen i Dresden som sponsor og med en egen stand. I tillegg pågår forberedelsene for neste arrangementet, den årlige T-skjortedagen 21. juni.
Vår nye TV-reklame vil i år sendes ut i Europa. TV-seere i Tyskland, Storbritannia, Frankrike og Sverige vil se fire hverdagssituasjoner som viser at Spreadshirt har produkter for enhver anledning og enhver stemning. Reklamesnutten kan du se her.
Det har gått ett år siden innføringen av vår egen kolleksjon og konklusjonen så langt er svært positiv : Nesten tjue prosent av alle bestilte produkter var artikler fra Spreadshirt-kolleksjonen. Premium-T-skjortene er bestselgere både for kvinner og menn.
I 2013 hadde Spreadshirt 72 000 partnere over hele verden som tilbyr design og produkter i nettbutikker, på Spreadshirts markedsplasser og via andre kanaler, som f.eks. Amazon.
Med «Yink» (www.yink.com) lanserer Spreadshirt et eget merke for individuelt trykk av tekstiler og reklameartikler i store stykktall.
Guido Laures er ny CTO hos Spreadshirt. Informatikeren er etterfølgeren til Mattias Spiess, en av grunnleggerne av Spreadshirt, som forlot den operative driften av firmaet i 2012, etter mer enn ti år som CTO i Spreadshirt.
Også i 2013 deltar Spreadshirt på Designers’ Open i Leipzig. Ikke bare tre, men i hele seks dager åpner bedriften sine dører i år. I tillegg til det tradisjonelle T-skjorteverkstedet og den guidede turen i produksjonen, kan gjestene besøke en outlet-shop og delta på en design-workshop for nybegynnere.
Etter den vellykkede lanseringen av Spreadshirt-kolleksjonen i Europa i mars 2013, er den første egne T-skjortekolleksjonen fra e-handelsplattformen nå også tilgjengelig i Nord-Amerika.
Spreadshirt lanserer en T-skjortedesigner optimalisert for touch-skjermer, og imøtekommer dermed det økende antallet mobile Spreadshirt-brukere. Den nye T-skjortedesigneren gjør det mulig for brukerne å designe og kjøpe sine yndlings-T-skjorter på et nettbrett.
21. juni feiret Spreadshirt den internasjonale T-skjortedagen under mottoet «My Shirt, My Voice». Med en stor fest i Leipzig og en rekke online-aksjoner som passer til mottoet, hyller bedriften for sjette gang T-skjorten som moteikon og som et viktig tilbehør for en individuell uttrykksform.
Spreadshirt ble hedret med Red Herring Top 100 Europe Awards. Dermed er firmaet kåret til en av de mest lovende teknologibedriftene i Europa - for andre gang siden 2006.
Med oppfrisket logo og en nyoverhalt bedriftsprofil går Spreadshirt våren i møte. Den nye friske looken er først å se i en ny TV-reklame. Etterhvert skal hele plattformen friskes opp.
Spreadshirt lanserer sin første egne kolleksjon med navnet „Kvalitet med hjerte“. Dette er resultatet av et samarbeid mellom e-handelsplattformen og tekstilprodusenten Switcher. Spreadshirts hjerte slår spesielt for at kundene skal ha full innsikt. Derfor har etiketten i alle plagg en såkalt DNA-kode. Med denne kan brukeren få en oversikt over hele produksjonsprosessen på nettstedet www.respect-code.org. Mer informasjon om årsakene og samlingen.
Spreadshirt publiserer driftstallene for 2012: I løpet av året bestilte kundene totalt rundt 3 millioner produkter. E-handelsplattformen oppnådde en omsetning på 65 millioner euro, en økning på 42 prosent fra året før.
Spreadshirt deltar også i 2012 på Designers‘ Open som DO Spot, og åpnet dørene til produksjonshallen. Samtidig finner det første Partner Academy for designere og butikkeiere sted i hovedkvarteret i Leipzig. På endags-konferansen deltar Spreadshirt-partnerne på forskjellige workshops for å lære og dele erfaringer med hverandre.
Spreadshirt åpner et nytt produksjonssted i Henderson (Las Vegas, Nevada), et naturlig steg grunnet den rekord store veksten i det amerikanske markedet.
Etter suksessen i april arrangerer Spreadshirt et nytt bruktmarked på firmatomten i Leipzig. Inntektene på et firesifret eurobeløp donerer Spreadshirt til Kinderstiftung Leipzig, som kjemper mot fattigdom blant barn og unge.
Spreadshirts medarbeidere i Berlin får nytt kontor. Firmaet hovedstadskontor flytter til Oranienburger Straße.
Vår aktuelle TrendReport forteller: Bare 1,9 % av produktene fra Spreadshirt ender med en reklamasjon. Dermed ligger Spreadshirt langt under gjennomsnittsandelen i nettbutikker. Mer detaljer finner du her.
Asterix og Obelix erobrer Spreadshirt. Et resultat av Spreadshirts lisenspartnerskap med det franske forlagshuset Albert René. Til butikken
Selvsagt blir den 5. T-skjortedagen behørig feiret hos Spreadshirt. Med åpen dag i Greensburg og T-skjortemarked i Leipzig setter Spreadshirt fokus på selve yndlingsplagget.
April var også i år måneden for miljøbevissthet hos Spreadshirt. I tillegg til en intern aksjon for takterrassebeplantning og miljøvennlig sykling, organiserte Spreadshirt også et loppemarked med klær. Her byttet mange ubrukte T-skjorte eier etter mottoet: „Å kaste er ut, gjenbruk er in“.
Spreadshirt publiserer omsetningstall fra 2011. Clothing-commerce-plattformen øker omsetningen med 43 prosent fra året før. Dessuten bekjentgjør Spreadshirt åpningen av en ny produksjon i Las Vegas.
Fotballegenden Lothar Matthäus er på besøk i hovedkvarteret i Leipzig. Anledningen er hans egen T-skjortekolleksjon hos Spreadshirt. Dermed føyer han seg inn i rekken av kjente personligheter som The Avengers og Bibi Blocksberg, som også har hatt T-skjorter tilgjengelig hos Spreadshirt siden 2012.
Endelig: Nå er det ikke lenger obligatorisk å logge seg inn for å bestille hos Spreadshirt. Den nye gjestetilgangen gjør det mulig. Samtidig har plattformen endret utseende og har en sprudlende ny forside.
Spreadshirt innleder året med en stor takk til kunder og butikkeiere. Grunnen er at Spreadshirt feirer sitt tiårsjubileum i 2012.
Spreadshirt på rekordkurs: Desember var en rekordmåned for Spreadshirt. På én eneste dag kom det inn 12 000 bestillinger. Flere enn noensinne. Og alle Spreadshirt-nissens gode hjelpere hadde nok å henge fingrene i.
Med Stefanie Frenking som feelgood-manager starter en helt ny trend. I firmasentralen til Spreadshirt er det nå en person som tar seg av medarbeidernes ve og vel og som sørger for mer moro på jobben. Mange bedrifter i Tyskland og andre land følger dette eksempelet.
På det 3. T-skjorteverkstedet i anledning av Designers Open mottar Spreadshirt store og små gjester i hovedkvarteret.
I T-skjortedesigneren er det nå en Save and Share-funksjon. Endelig kan designede produkter lagres, deles på Facebook og Twitter og sendes per e-post.
Spreadshirt får fint besøk: På årets sommerrundtur tar Sachsens statsminister Stanislaw Tillich turen innom Leipzig og besøker Spreadshirts hovedkvarter.
Bud Spencer har gitt Spreadshirt sin offisielle tillatelse til å trykke portrettet hans på T-skjorter, hettegensere, vesker og mye mer. For Spreadshirt er lisensen fra Bud Spencer startskuddet til å utvide denne forretningskategorien ytterligere.
Allerede for 4. gang feirer Spreadshirt den internasjonale T-skjortedagen med designere og T-skjortevenner i Berlin og Boston. Dessuten setter T-skjortevenner opp T-skjortevaskesnorer over hele Europa. Spesielt aktive byer var blant annet Wien, Barcelona og Zwolle i Nederland.
Vinnerne av den første API-konkurransen er klare. Det kom inn 15 bidrag til Spreadshirt, men bare to av dem kunne vinne. Til vinnerne
Siden mai 2011 har Philip Rooke vært Spreadshirts nye CEO. Philip Rooke kom til firmaet i 2009 og ble medlem i styret allerede i 2010. Han fokuserer på områdene markedsføring og salg. Etter at den første Spreadshirt-katalogen kom ut sist vinter, kommer nå den første sommerkolleksjonen.
Men det er ikke alt. Spreadshirt er nå også på TV fra tid til annen. I midtpunktet for reklamespoten står T-skjorten som medium for å uttrykke sin mening. Til reklamefilmen
Spreadshirt utlyser for første gang en API-konkurranse. Vi søker kreative applikasjoner som gir Spreadshirt-brukerne enda flere muligheter til å sette sine T-skjorteideer ut i livet.
For tredje gang på rad er Spreadshirt representert på bloggerkonferansen re:publica. Den medbrakte trykkpressen blir svært populær og våre medarbeidere har nok å henge fingrene i.
Wikileaks åpner en offisiell butikk hos Spreadshirt. I tillegg til T-skjorter tilbyr butikken også kopper og klistremerker med slagord og motiver fra avsløringsplattformen. Til butikken
Spreadshirt inviterer til første Open-IT i hovedsentralen i Leipzig. I løpet av en éndags workshop blir interesserte studenter og informatikere presentert for et bredt utvalg av Spreadshirts aktiviteter.
Også i år feirer Spreadshirt joggebuksedagen. En nyhet i år er den sportslige haren Aze som jager en og annen blogger gjennom Internett.
Spreadshirt forsøker seg med print for første gang i sin 8-årige firmahistorie, og lanserer sin første katalog.
Jana Eggers tar avskjed etter 4 år i styret og over 3 år som administrerende direktør i Spreadshirt. Philip Rooke, visepresident og direktør for områdene butikkpartnere og sluttkunder, trer inn i styret som CMO.
For andre gang åpner Spreadshirt T-skjorteverkstedet i hovedkvarteret i Leipzig for publikum. I forbindelse med den 6. Designers Open fikk alle besøkende muligheten til å oppleve og delta selv i trykkingen av sine egne T-skjorter.
Spreadshirts API er klar og gir butikkeiere og andre fiksere muligheten til å lage individuelle Spreadshirt-programmer.
Den nye T-skjortedesigneren testes som open beta-versjon og skal etter planen lanseres i alle land i løpet av 2011.
Kraftblondine og fersk Spreadshirt-butikkeier Daniela Katzenberger var på besøk i Leipzig for å trykke sin egen «Katzenshirt».
For 3. gang feires den internasjonale T-skjortedagen. Ikke bare deltar CafePress på festen i år, men også en rekke internasjonale labels og butikkjeder. I 2010 feiret vi dagen sammen i Berlin, Boston, New York, Thessaloniki, Jakarta og mange andre steder i verden.
Der Trend zu Biotextilien steigt stetig: Der Anteil der Bio-Kleidung an den Gesamtverkäufen hat erstmals seit Einführung den Anteil am Spreadshirt-Sortiment überholt.
Stadig flere produkter klargjøres for den nylig innførte trykkemetoden Digital Direkt.
Spreadshirt feirer joggebuksedagen – med full innsats.
Spreadshirts første reklamefilm vises.
I forbindelse med Designers' Open inviterer Spreadshirt til T-skjorteverksted: I tre dager kan besøkende i Spreadshirt-sentralen i Leipzig følge med på og selv delta i trykking av T-skjorter.
Ved det tyske parlamentsvalget i 2009 tilbyr nesten alle partier valg-T-skjorter i sine egne Spreadshirt-butikker.
Utvalget av skrifttyper i T-skjortedesigneren, Spreadshirts eget onlineprogram for design av klær, utvides med 25 nye skrifter.
Tre nye toppmanagere forsterker Spreadshirt-teamet.
Nettsiden til laFraise, den kontinuerlig pågående T-skjorte-designkonkurransen og et datterselskap av Spreadshirt, fornyer sitt ytre.
Den internasjonale T-skjortedagen feires i Oslo, Berlin, Boston og andre byer som Kiev og Praha.
For tredje gang samarbeider Spreadshirt med Earth Day. Miljøprosjekter og opplysningsprosjekter støttes med over 6000 euro.
Det 7 millionte T-skjortemotivet består Spreadshirts motivkontroll.
Spreadshirt mottar 10 millioner euro av Kennet Partners og den allerede bestående investoren Accel til finansiering av videre ekspansjon.
Spreadshirts markedsplass får en ny fokus. Fra nå av står produktene til butikkeierne i første rekke. Dermed får sluttkundene mer inspirasjon for alle mulige slags temaer.
Spreadshirt støtter messen Designers Open i Leipzig og prosjektet Onetee.
Flytting - Spreadshirt flytter inn i den nye, nyoppussede firmasentralen i Leipzig-Plagwitz, rett ved siden av produksjonsavdelingen.
Digital-direktetrykk gjør sitt inntog hos Spreadshirt. Nå kan Spreadshirt-selgere og sluttkunder produsere pikselgrafikk med den nye trykketeknikken. I Nord-Amerika gikk startskuddet allerede for noen uker siden, og alle roser kvaliteten på trykkingen.
Spreadshirt tar aktivt ansvar som bedrift: På de nye sidene om ansvar får alle brukere informasjon om leverandører og godkjenning av motiver.
Spreadshirt og kommunikasjonsbyrået 12ender publiserer en bok med T-skjortemotiver fra internasjonale designere (forlaget Zeixs).
Spreadshirt tar initiativet den første internasjonale T-skjortedagen med online-happenings og offline-arrangementer i Berlin og Boston.
Spreadshirts produksjon er de første som flytter til de nye lokalene i Leipzig-Plagwitz.
Spreadshirt overrekker foreningen Earth Day e.V. en gave på knapt 4000 euro til finansiering av opplysningsprosjekter.
Spreadshirts leder Michael Petersen går over til rådgivergruppen.
Spreadshirts testlaboratorium, et kunnskapssenter for T-skjortetrykk og vaskeegenskaper, åpnes.
Etter ett år med testing og implementering offentliggjør Spreadshirt sin første NPS-verdi på 42 % (NPS=Net Promoter Score).
«Lovetab» blir ny, offisiell Spreadshirt-logo.
Spreadshirt mottar prisen «Great Place to Work».
Grunnleggeren Lukasz Gadowski går fra ledelsen til styret.
Spreadshirt innvier sitt nye USA-hovedkvarter i Boston, Massachusetts.
Prosjektet Open Logo 1.6 er over – med to vinnere.
Jana Eggers, hittil leder for Spreadshirt USA, bli ny CEO i Spreadshirt. Hun overtar stillingen etter Spreadshirts grunnlegger Lukasz Gadowski.
Spreadshirt åpner et kontor i Berlin Mitte (Hackescher Markt) og lukker Derby Store.
Spreadshirt innkaller for andre gang til en åpen konkurranse for å finne ny bedriftslogo.
Relansering! Den fullstendig fornyede Spreadshirt-nettsiden er online. Viktigste nyhet: Spreadshirts markedsplass, en felles plattform for designere, butikkeiere og sluttkunder.
Spreadshirt utvider sortimentet med T-skjorter av biologisk dyrket og sertfisert bomull, og støtter for første gang Earth Day International.
En ny mission statement er klar. Bedriftens mål: «Vi skal bli den ledende kreativplattformen for klær i verden».
Jana Eggers (CEO, Spreadshirt Inc.) blir med i styret for sprd.net AG.
Spreadshirts grunnlegger Lukasz Gadowski mottar OnlineStars spesialpris for «Årets Internettbedrift 2006».
Spreadshirt er blant de 5 beste på listen Europe's Top 500.
Spreadshirt premieres for andre gang (siden 2002) i businessplan-konkurransen futureSAX (Sachsen, Tyskland).
Spreadshirt overtar LaFraise, en suksessrik, Europa-omfattende, kontinuerlig konkurranse for T-skjortedesign.
Som første europeiske bedrift i sin bransje får Spreadshirt venture-kapital for finansiering av videre internasjonal ekspansjon.
Sentralt i Belin åpnes «The Derby Store» - den første fysiske Spreadshirt-butikken.
Spreadshirt GmbH blir til aksjeselskapet sprd.net AG.
Spreadshirt tildeles Red Herring 100 Europe Award 2006 i Paris.
Spreadshirt flytter hovedkvarteret fra BIC (Business und Innovation Centre) til teknologisenteret «GaraGe» for å ha nok plass til å vokse.
Spreadshirt tar initiativ til «Derby»: Den første kontinuerlige konkurransen for T-skjortedesign på tyskspråklig Internett.
Den nye logoen er klar: Vinnerforslaget i Open Logo-prosjektet er et stilisert fingeravtrykk.
Spreadshirts grunnlegget Lukasz Gadowski blir valgt til «Årets forretningsdrivende i Midt-Tyskland 2005».
Open Logo-prosjektet starter: Spreadshirt inviterer til åpen konkurranse om utviklingen av en ny bedriftslogo.
Spreadshirt mottar den Tyske Internettprisen 2005 fra Det tyske departementet for økonomi og arbeid.
Spreadshirt innvier et nytt logistikksenter i nærheten av Leipzig og tredobler kapasiteten for produksjon og forsendelse.
Direktør Lukasz Gadowski blir valgt til «Gründer Champion Sachsen 2005».
Spreadshirt er tilgjengelig på polsk.
Spreadshirt Inc. flytter inn i nye lokaler i Greensburg, PA.
Spreadshirt Inc. starter opp Louisville, USA, som et 100 %-datterselskap av Spreadshirt GmbH.
Spreadshirt Designer aktiveres for markedene i Norge, Sverige, Nederland, Italia og Spania.
Spreadshirt tilbyr T-skjortedesigneren på engelsk og fransk.
Spreadshirt mottar «HP Business Vision Award Tyskland 2004».
Den nyutdannede management-studenten Michael Petersen blir med i Spreadshirt-ledelsen.
Spreadshirt åpner et logistikksenter med et areal på 130 kvadratmeter.
Spreadshirt Designer – en interaktiv applikasjon for å plassere T-skjortemotiver på ulike produkter - lanseres online under navnet «Shirt-O-Mat».
Spreadshirt GbR omdannes til selskapet Spreadshirt GmbH.
5 000 butikkeiere bruker Spreadshirts tjenester.
Spreadshirt reagerer på den aktuelle politiske utviklingen og åpner to populære temabutikker: «Resesjon 2003» og «Irak-krig».
Spreadshirts forretningsidé blir premiert under businessplan-konkurransen «FutureSAX» (Sachsen, Tyskland).
Med Leger uten grenser Tyskland får Spreadshirt sin første storkunde.
Spreadshirt grunnlegges som småforetak, Matthias C. Spieß er daglig leder. Det første automatiske fullversjonen av Spreadshirt.de legges på nettet.
På businessplan-konkurransen NUK i Køln får Spreadshirt dommen «urealistisk forretningsmodell».
Spreadshirt får sin 100. butikkeier.
Den første prototypen av butikksystemet legges på nettet. De første oppdragene avvikles.
Lukasz Gadowski, student ved HHL Leipzig, utvikler grunnkonseptet for Spreadshirt.
Bare kunder som faktisk har kjøpt dette produktet kan gi evalueringer og legge inn anmeldelser. Stjernene (0 til 5) indikerer hvordan produktet ble vurdert i gjennomsnitt. Vi publiserer skriftlige anmeldelser så snart deres autentisitet er bekreftet.